زیرساخت دیجیتال نیاز به تحول در نگاه مهندسی دارد

محمد سلطانی، مدیر فنی رمیس در ارائه‌ تخصصی به نام «مهندسی؛ جایگاه و اهمیت آن در حوزه زیرساخت دیجیتال» بیان کرد: «وندورهای بزرگ دنیا تجربه مشتری را ایجاد می‌کنند و ارتباط با آنها را حفظ می‌کنند. وندور به مشتری کمک می‌کند تا بهترین استفاده از محصول یا خدمت را داشته باشد.»

او افزود: «نقطه خرید همواره مورد توجه بوده است زیرا باور بر این است که با خرید تجهیزات تمام کارها تمام می‌شود. ارتباط بین وندور و مشتری با مولفه‌هایی چون یکپارچه‌سازی، مشاور، توزیع‌کننده، پارتنر، سرویس‌دهنده انجام می‌شد.»
محمد سلطانی با بیان این که این مولفه‌ها در حال حاضر وجود ندارد، اظهار کرد: «این امر چالش‌ها و آسیب‌هایی را به همراه دارد از جمله اصالت داشتن تامین تجهیزات و بازرگانی، اصالت داشتن قیمت، اصالت داشتن LOM، عدم اختصاص زمان کافی به فرایندهای طراحی و پیاده‌سازی، چالش مسؤلیت‌پذیری طرح، چالش استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، چالش انتقال دانش فنی، چالش راهبری، چالش‌های اورهال و مهاجرت و چالش نگهداشت مهندسان.»

مدیر فنی شرکت رمیس با اشاره به این که نیازمند تحول به نگاه مهندسی در حوزه زیرساخت دیجیتال هستیم، خاطرنشان کرد: «اصالت دادن به خدمات حرفه‌ای و مهندسی، توجه به تمامی دیسیپلین‌های مهندسی زیرساخت، اختصاص زمان منطقی به فرایندهای طراحی و پیاده‌سازی، تقویت نقش و جایگاه مهندسان زیرساخت دیجیتال، استفاده از ظرفیت‌های آیین‌نامه مناقصات، ارتقای نقش و جایگاه شرکت‌های مشاوره و ارائه دهنده راهکار از جمله راهکارها و روش‌های بهبود است.»


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *